Відповідно до положень Правил дорожнього руху країн Європейського союзу, якщо видимість через туман, снігопад або дощу становить менше 50 м, водії транспортних засобів, маркованих інформаційними таблицями небезпечного вантажу, повинні:
- вести себе так, щоб була виключена небезпека для інших, а при необхідності повинні зупинитися на першій придатній стоянці. Вимога стосується також і ожеледиці;
- рухатися з такою швидкістю, щоб бути здатними зупинитися в межах видимої ділянки дороги;
- рухатися зі швидкістю не більше 50 км/год, якщо не встановлена (викликана обставинами) більш низька швидкість.
В умовах поганої видимості (менше 50 м), водіям транспортних засобів дозволеною максимальною масою понад 7,5 т забороняється обгін. Крім того, водії вантажних автомобілів, при русі на автомагістралі зі швидкістю більше 50 км/год повинні дотримуватися дистанції до транспортного засобу, що рухається попереду, не менше 50 м.
Порядком і правилами проведення обов'язкового страхування відповідальності суб'єктів перевезення небезпечних вантажів, затвердженими постановою КМУ від 01.06.2002 № 733, встановлено відповідний порядок на випадок настання негативних наслідків при перевезенні небезпечних вантажів. Таке страхування проводиться з ме¬тою забезпечення відшкодування шкоди, заподіяної життю і здоров'ю фізичних осіб, навколишньому природному середовищу, майну фізичних та юридичних осіб під час перевезення небезпечних вантажів.
Накази Міністерства внутрішніх справ України
«Правила дорожнього перевезення небезпечних вантажів», затверджені наказом МВС України від 04.08.2018 № 656, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 11.09.2018 за № 1041/32493 (далі - Правила), визначають порядок перевезень небезпечних вантажів, а також основні вимоги до забезпечення безпеки таких перевезень автомобільними дорогами на всій території України і обов'язкові для виконання всіма українськими перевізниками.
Правила не містять окремого переліку небезпечних вантажів. Тому на практиці при виконанні внутрішніх та міжнародних перевезень небезпечних вантажів автомобільним транспортом використовується Перелік небезпечних вантажів, який міститься в главі 3.2 ДОПНВ (таблиця А глави 3.2 ДОПНВ).
Пунктом 1 глави ІІ «Порядку узгодження і оформлення маршруту руху транспортного засобу при перевезенні небезпечних вантажів», встановлено, що рух по автомобільним дорогам транспортного засобу, який здійснює перевезення небезпечних вантажів, які є вантажами підвищеної небезпеки, допускаються при наявності погодження маршруту руху транспортних засобів при перевезенні небезпечних вантажів, виданого Національною поліцією України.
У пункті 4 наказу Міністерства транспорту та зв'язку України від 07.06.2010 № 340 "Про затвердження Положення про робочий час і час відпочинку водіїв колісних транспортних засобів", починаючи з 01.06.2012 р., для перевезення небезпечних вантажів потрібно забезпечити транспортні засоби - тахографами, у яких максимальна технічно дозволена маса понад 3,5 т.
Додаткові вимоги до перевезення бойових припасів (патронів до нарізної вогнепальної зброї різних калібрів, заряджених патронів до мисливських рушниць, мисливського пороху і капсулів) і патронів (споряджених гумовими чи аналогічними за своїми властивостями метальними знарядами несмертельної дії), а також вибухових матеріалів (вибухових речовин і засобів ініціювання), визначених наказом МВС України від 21.08.1998 № 622.
Додаткові вимоги до перевезення побутових піротехнічних виробів, призначених для розваг (проведення феєрверків), регламентуються «Тимчасовими правилами обігу в Україні з побутовими піротехнічними виробами», затвердженими наказом МВС України від 23.12.2003 № 1649.
Для цистерн які перевозять небезпечні вантажі, передбачений порядок перевірки цистерн, затверджений спільним наказом Міністерства інфраструктури України та Міністерства внутрішніх справ України від 12.05.2015 № 166/550.
Положення про порядок спеціального навчання водіїв транспортних засобів, що перевозять небезпечні вантажі, та уповноважених з питань безпеки перевезень небезпечних вантажів по автомобільних дорогах, та Інструкція про порядок приймання екзаменів, видачі (обміну) ДОПНВ-свідоцтв про підготовку водіїв транспортних засобів, що перевозять небезпечні вантажі, свідоцтв про підготовку уповноважених з питань безпеки перевезень небезпечних вантажів, а також про облік і зберігання документів, які є підставою для видачі ДОПНВ-свідоцтв та свідоцтв про підготовку уповноважених, затверджені наказом МВС України від 21.03.2008 № 130, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 15.04.2008 під № 309/15 000, визначають порядок проходження навчання водіями транспортних засобів, що перевозять небезпечні вантажі, та уповноваженими з питань безпеки перевезень небезпечних вантажів по автомобільних дорогах, прийому іспитів на знання умов перевезення небезпечних вантажів, вимог чинного законодавства та нормативно-правових актів у сфері перевезення небезпечних вантажів.
Державні стандарти України
В Україні діють наступні державні стандарти у сфері перевезення небезпечних вантажів:
ДСТУ 4500 - 1: 2007 Вантажі небезпечні. Терміни та визначення понять;
ДСТУ 4500 - 3: 2006 Вантажі небезпечні. Класифікація;
ДСТУ 4500 - 4: 2006 Вантажі небезпечні. Методи випробування;
ДСТУ 4500 - 5: 2005 Вантажі небезпечні. Маркування;
ДСТУ 3180 - 95: Пестициди. Терміни та визначення.
ДСТУ EN 13094:2019 Цистерни для перевезення небезпечних вантажів. Металеві резервуари з робочим тиском не більше ніж 0,5 бар. Проектування та виготовлення (EN 13094:2015? IDT);
ДСТУ ГОСТ 30333:2009 "Паспорт безпечності хімічної продукції. Загальні вимоги" (ГОСТ 30333-2007, IDT).